
AGENCIA MANACORNOTICIAS 18/11/2023 - 03:19:00 | ![]() ![]() |

![]() | Carvajal, Gomila i Tugores no obliden el futbol base, les penyes, el futbol femení i la societat en general que al llarg de tants d´anys ha mostrat la seva fidelitat al club i tot allò que significa i representa. |
Presentació del llibre Passió pel futbol a Manacor (1908-2023), d´Albert Carvajal, Antoni Gomila i Antoni Tugores. Dijous dia 30 de novembre a les 19,00h al Teatre de Manacor. El Teatre de Manacor acollirà el proper dijous dia 30 a les 19,00h la presentació del llibre Passió pel futbol a Manacor (1908-2023), escrit pels tres escriptors i historiadors manacorins Albert Carvajal, Antoni Gomila i Antoni Tugores.
Editat per Purpurina editorial, aquest treball exhaustiu que inclou un període centenari, analitza la història del futbol local amb dades, fotografies i els nombrosos protagonistes que han format part del CE Manacor al llarg d´aquests anys.
L´autor del pròleg, Manuel García Gargallo, Doctor en Història Contemporània (UB), destaca que el llibre “dona llum a l´època de crisi viscuda pel futbol manacorí durant els anys trenta del passat segle i mostra una evident continuïtat històrica, esportiva i social entre les successives denominacions del club: FC Manacor, CD Nacional, Racing Club, FC Manacor, CD Manacor i l´actual CE Manacor, amb els constants moviments i fluxos socials imperceptibles a primera vista i esborrats pel pas del temps, que permeten veure amb perspectiva la singladura d´una entitat cabdal del futbol manacorí des dels inicis, directament vinculada als inicis d´aquest esport a la ciutat des del 1908”
En el llibre hi podrem trobar fites importants com el subcampionat de Mallorca de la temporada 1925-26 davant la RS Alfons XIII FC (actual Reial Mallorca), els campionats de Balears dels anys 1945, 1946, 1949 i l´ascens a Tercera Divisió, així com la Copa Uruguai del 1958, els títols de Tercera Divisió i els ascensos a Segona Divisió B, entre molts altres.
Carvajal, Gomila i Tugores no obliden el futbol base, les penyes, el futbol femení i la societat en general que al llarg de tants d´anys ha mostrat la seva fidelitat al club i tot allò que significa i representa.
El llibre conté també un important arxiu fotogràfic amb nombroses fotografies que conten aquesta història centenària. L´autor de l´epíleg és l´escriptor Bernat Nadal Nicolau, que indica que “aquest és un llibre indispensable per conèixer la història del futbol manacorí, però també per refrescar les emocions individuals, per recuperar el temps passat de cada lector”.


- Las decisiones en movilidad y circulación de la plaza Cos de Manacor crea completa confusión a comerciantes y ediles de la Oposición, el Gobierno y Oliver demostrarán que es lo mejor
- El Consell de Mallorca impulsa millores per reduir els embossos des de l’aeroport a l’autopista Ma-19 en direcció a Santanyí
- Finalizan las obras de renovación de las pistas de tenis de Inca, tareas de remodelación pista de atletismo del Mateu Cañellas, zona de gradas y de césped artificial
- Análisis del mercado inmobiliario en 2023 y previsiones para 2024
- Ayuntamiento de Manacor aprueba precio público por la prestación de los servicios de soporte a domicilio: Teleasistencia, comida a domicilio, transporte, camas, grúas
- L’Escola Municipal de Mallorquí ha acollit aquest dilluns l’acte de recepció dels Cossiers de Manacor per part de l’Ajuntament obsequi ha estat una cistella amb productes de quilòmetre zero
- Ple Ordinari
- Música, literatura, imatge, arts plàstiques i tast de vi per a celebrar l’art dels margers al primer festival Lític
- ANPE ALERTA DEL CRECIENTE ESTRÉS Y LA DESMOTIVACIÓN ENTRE LOS DOCENTES
- VORO, con 2 estrellas, elegido nuevo mejor restaurante de Baleares según la Guía Michelin