
fonsmallorqui.org 27/02/2026 - 17:27:12 | ![]() ![]() |

Maria Antònia Serralta assumeix la presidència del Fons Mallorquí en l’Assemblea General
L’entitat ha aprovat la memòria i els comptes de 2025, el Pla Operatiu i el pressupost de 2026, així com els nous projectes dels diferents programes de cooperació
Aquest divendres, la batlessa de Bunyola, Maria Antònia Serralta ha estat elegida nova presidenta del Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació en el marc de l’Assemblea General Ordinària, en la qual també s’han aprovat la memòria d’activitats de 2025, els comptes anuals amb informe d’auditoria externa, el Pla Operatiu Anual 2026 i el pressupost per al nou exercici.
Amb l’aprovació del pressupost per a 2026, més d’un 74% dels ingressos es destinaran directament al finançament de projectes. Aquesta distribució consolida el model del Fons Mallorquí, basat en una alta inversió directa en accions sobre el terreny i en una estructura de gestió compartida entre municipis. En aquest sentit, el Pla Operatiu Anual 2026 manté el reforç de línies estratègiques com el gènere, les migracions, l’economia social i l’aigua.
Amb la remodelació de la Comissió Executiva i la nova presidència, la batlessa de Bunyola substitueix en el càrrec a Llorenç Perelló, batle d’Alaró i nou director general de Cultura, que ha formalitzat la seva renúncia després d’encapçalar l’entitat en la darrera etapa. Serralta s’incorpora també com a membre de la Comissió Executiva.
En la seva primera intervenció com a presidenta, Serralta ha assenyalat que la cooperació municipalista continua essent una eina necessària en el context internacional actual, remarcant que “quan el món es fragmenta, cooperar no és una opció, és una necessitat”.
Projectes finançats pel Fons Mallorquí per al 2026
Pel que fa als continguts aprovats per l’Assemblea, el Fons desenvoluparà durant 2026 projectes en el marc dels seus cinc àrees de treball. En l’àmbit de la Cooperació municipalista, es duran a terme actuacions en països com Bolívia, Senegal i el Líban, centrades en el reforç institucional i la millora de serveis públics bàsics, especialment en la gestió pública de l’aigua.
El programa Mediterrània inclou projectes en territoris com Palestina i països del nord d’Àfrica, amb iniciatives vinculades als drets humans i al suport a comunitats en situació de vulnerabilitat. En el marc d’Acció humanitària i emergència, es preveuen intervencions en contextos de crisi com Afganistan i Ucraïna, així com aportacions a mecanismes de resposta ràpida davant emergències.
El programa d’Educació per a la ciutadania global continuarà desplegant accions de sensibilització als municipis de Mallorca, mentre que els projectes de gestió pròpia reforçaran línies estratègiques del Fons en àmbits com el gènere, les migracions i l’economia social.
Durant la sessió també s’han ratificat els acords adoptats per la Comissió Executiva en el darrer període. Amb aquests acords, el Fons Mallorquí inicia una nova etapa mantenint el compromís dels municipis de Mallorca amb una cooperació estructurada i coordinada.


- El presidente Galmés reclama a Pedro Sánchez medidas urgentes en la próxima reunión de alto nivel entre España y Argelia para frenar la crisis migratoria, Mallorca está colapsada
- Los instaladores técnicos de PIMEM piden al Govern una planificación a medio y a largo plazo para acondicionar todos los centros educativos públicos de las islas
- I Jornada El futur de l'Olivar a les Illes Balears
- Jaume Mut: “El PP de Manacor denuncia que Oliver prefiere pagar horas extra a los policías municipales con el dinero de los manacorines antes que pedir refuerzos al Govern de Marga Prohens”
- El Hospital de Manacor sigue con el traslado progresivo de las consultas externas al edificio ambulatorio nuevo. Los pacientes con cita deben consultar el tique de la máquina para confirmar el edificio
- Los agentes de la Policía Local de Manacor cobrarán las horas extras en la bolsa del acuerdo regulador a 34 euros y la nocturna a 43 €. Los oficiales a 41 € y las del turno de noche a 51 €
- El Govern finaliza las excavaciones del V Plan de Fosas en Son Servera, localizados al menos dos enterramientos compatibles con hombres fallecidos durante los enfrentamientos
- Laura Cortés Pachón nombrada Jueza de Paz Sustituta de Felanitx y Jaume Dam Castillo en Petra. Se nombra también de esta misma localidad a Guillem Bauzá Font como Juez Titular
- L'Ajuntament d'Inca i el Centre de Formació han celebrat un acte de cloenda per posar punt final als projectes mixts de formació i ocupació Fusta, Repunta i Fit, un total de 42 persones han participat
- Viatge cultural dels Amics del Museu de Mallorca a Menorca, entre ells Can Saura i el de la Fundació Torre-Saura, els dos de Ciutadella, Maó i el Centre d’Art Hauser & Wirth, a l’Illa del Rei












































