
cpermallorca 24/03/2026 - 15:11:08 | ![]() ![]() |

Coalició PER MALLORCA reclama declarar la ronda de Sencelles projecte estratègic per accelerar-ne l’execució
La formació presenta una moció al Consell de Mallorca per desbloquejar una infraestructura clau per a la seguretat i la mobilitat del municipi.
Coalició PER MALLORCA ha presentat una moció al ple del Consell de Mallorca per impulsar la construcció de la ronda de Sencelles i reclamar que sigui declarada Projecte d’Especial Interès Estratègic (PEIE), amb l’objectiu d’agilitzar-ne la tramitació.
La formació denuncia que el pas constant de trànsit, especialment de vehicles pesants, pel centre del municipi provoca problemes de seguretat i afecta la qualitat de vida dels veïns. La ronda permetria desviar aquest trànsit fora del nucli urbà i millorar la connexió de la xarxa viària.
El batle de Sencelles, Joan Carles Verd, ha assegurat que “Sencelles no pot esperar més” i ha advertit que “el pas constant de camions pel centre del poble afecten la seguretat i la qualitat de vida dels nostres veïnats”, insistint que “no podem continuar més així”.
Per la seva banda, el portaveu de Coalició PER MALLORCA al Consell de Mallorca, Antoni Salas, ha reclamat a l’equip de govern que actuï: “Des de Coalició PER MALLORCA demanam que aturin de possar excuses”. Salas ha explicat que “impulsam i exigim la declaració de la ronda de Sencelles com a Projecte d’Especial Interès Estratègic”, ja que “s’agilitzaran els tràmits i s’accelerarà l’execució d’aquesta infraestructura vital”.
A més de la declaració com a projecte estratègic, la moció també demana reactivar el projecte i establir un calendari clar d’execució, davant la manca d’avenços visibles després del compromís anunciat pel Consell fa aproximadament un any.


- El Govern y la Unió de Pagesos de Mallorca presentan la 1ª promoción del IBAVI en Sant Joan de 3 viviendas públicas destinadas a jóvenes agricultores, rehabilitar el edificio de la antigua Cámara Agraria
- El Consell de Mallorca aprueba la rebaja de la tarifa de residuos sólidos urbanos un 10% hasta los 103€/tonelada, antes era de 114,95, se financia mediante la subvención directa de 50 millones
- Pleno extraordinario en Manacor 29/7/2026 a las 19h: Cesión de solar de 2.901 m2 a la Fundación Projecte Jove; Reglamento regulador de viviendas municipales para emergencia social; Expedientes varios inmuebles
- El Govern concluye una nueva actuación del V Plan de Fosas con la finalización de las excavaciones en el camino de El Comellar Fondo de Son Servera, descartan la presencia de una fosa común
- El ConectaBalear pega un cop damunt la taula i fitxa l’alemany Tobias Krick, un dels millor centrals d’Europa, internacional de 27 anys i 2,13 metres, es presenti aquest pròxim mes d’agost a Manacor
- Opinión: ¿Quién está protegiendo realmente los intereses de Mallorca?, con recursos limitados y una población que ya soporta una fuerte presión económica, se enfrenta a un flujo migratorio poco razonable
- COLABORACIÓN ENTRE MELQART Y COPA DEL MUNDO DE IBIZA
- MÁS DE 200 MANIFESTANTES RECLAMAN LAS PAGAS EXTRAS ÍNTEGRAS Y UN PLUS DE DIFÍCIL COBERTURA PARA MALLORCA
- Hospitales Parque y Nebrija Mallorca lanzan cuatro becas para estudiar el Grado en Enfermería en el curso-2027
- Coalició PER MALLORCA exigeix explicacions a Marlaska per la càrrega policial del 26J a Palma












































