
ajsantanyi.net 28/05/2026 - 22:11:18 | ![]() ![]() |

L’Ajuntament de Santanyí aprova limitar la velocitat a 30 km/h al nucli urbà d’es Llombards per millorar la seguretat viària
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Santanyí ha aprovat formalment l'expedient tècnic i administratiu per a la pacificació del trànsit i la millora de la seguretat viària al nucli urbà d’es Llombards. Aquesta mesura respon de manera directa a les peticions dels veïnats de la zona i implicarà una regulació integral de la velocitat en diferents vies del poble.
L'actuació principal consistirà en la limitació de la velocitat màxima permesa a 30 km/h a l'interior del nucli urbà. La zona afectada per aquesta nova regulació se centra principalment en el tram d'accés al poble des de la carretera de ses Salines (Ma-6100), així com en els carrers interiors de l'entorn residencial i escolar, on s'havia detectat una major densitat de vehicles i de pas de vianants.
Per fer efectiva aquesta pacificació, el projecte preveu la instal·lació de nous elements reductors de velocitat homologats (coixins berlinesos) així com la renovació i reforç de tota la senyalització viària, tant vertical com horitzontal, delimitant clarament el perímetre segur de la zona urbana.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha destacat la importància d'atendre aquesta demanda: «L'objectiu prioritari d'aquest equip de govern és protegir els vianants i garantir uns carrers segurs i habitables a tots els nuclis del municipi. Reduir la velocitat a 30 km/h a les vies més sensibles d'es Llombards és una passa indispensable per evitar riscos i millorar notablement la qualitat de vida i la tranquil·litat de les famílies».
Per la seva banda, el regidor de Mobilitat, Joan Gaspar Aguiló, ha explicat el caire tècnic del projecte: «L'aprovació d'avui a la Junta de Govern ens permet activar un pla específic per calmar el trànsit en aquest nucli. La combinació de
la nova senyalització de 30 km/h amb els reductors físics a la calçada obligarà a regular la marxa dels vehicles a tota la zona afectada, ordenant la circulació i creant un entorn viari molt més segur i respectuós per a tothom».
Amb el vistiplau administratiu de la Junta de Govern, el projecte inicia ara la seva fase d'execució i col·locació de materials, consolidant el compromís de l'Ajuntament de Santanyí amb el manteniment de les infraestructures públiques i la millora del benestar comunitari a tot el terme.


- Jaume I protagonitzarà la pròxima Fira Màgica de ses Rondalles d’Inca
- Sánchez: “Mallorca ha dit basta! Es hora de canviar un model econòmic esgotat”
- Detenido un varón de nacionalidad británica, de 42 años de edad, como presunto autor de un delito de lesiones graves, tras una agresión ocurrida en un establecimiento hotelero de Sa Coma (Sant Llorenç)
- El Consell de Mallorca presenta el proyecto SAGTICA Cala Millor para impulsar una gestión inteligente y sostenible del agua al destino, con sistemas avanzados de monitorización
- Les Festes de Son Macià 2026 arrancaran aquest divendres 31 de juliol, i s’allargaran fins al 15 d’agost, amb un programa variat per a tots els públics que combina actes tradicionals, esportius, culturals i musicals
- El GOB celebra l’èxit històric de la manifestació «Mallorca al límit»
- L’STEI rebutja les agressions de la policia a la manifestació contra el model turístic
- Menys Turisme, Més Vida denuncia la violència desmesurada de la Policia Naciona contra els manifestants ahir, al Parc de la Mar i exigeix responsabilitats.
- ESQUERRA UNIDA DENUNCIA LA VIOLÈNCIA POLICIAL CONTRA LA MOBILITZACIÓ DE “MALLORCA AL LÍMIT” I EXIGEIX RESPONSABILITATS
- Jaume I: Cultura conmemora con un vídeo el 27 de julio de 1276, fecha clave en la que se dispuso por testamento la creación del Reino de Mallorca como entidad política y jurídica propia













































