
AGENCIA MANACORNOTICIAS 25/08/2026 - 02:25:00 | ![]() ![]() |

![]() | Com altres homenatges, l’acte s'emmarca en les polítiques municipals de memòria democràtica que impulsa l'Ajuntament d'Inca amb l'objectiu de preservar el record de les persones |
Inca retrà homenatge a Antoni Bestard Seguí amb la col·locació d’una Pedra de la Memòria. La pedra s’instal·larà demà dimecres al carrer de Sant Antoni, davant la casa on va viure, 87 anys després de la seva mort a mans de la repressió franquista.
Inca celebrarà demà dimecres un acte de reconeixement a Antoni Bestard Seguí, participant actiu en les lluites de classe obrera i vinculat a la premsa anarquista de Mallorca. Bestard fou afusellat per la repressió franquista el 26 d'agost de 1939 a l'hemicicle del cementeri de Palma. Així doncs, coincidint amb el 87è aniversari de la seva mort, s’instal·larà una Pedra de la Memòria al carrer de Sant Antoni, davant la casa on va viure, com a símbol de record, reconeixement i justícia.
Com altres homenatges, l’acte s'emmarca en les polítiques municipals de memòria democràtica que impulsa l'Ajuntament d'Inca amb l'objectiu de preservar el record de les persones que patiren la repressió durant la Guerra Civil i la dictadura franquista, i de promoure els valors democràtics, la convivència i el respecte als drets humans. L’acte comptarà amb la participació de familiars, representants institucionals, entitats, memorialistes i ciutadans inquers i inqueres compromesos amb la recuperació de la memòria democràtica.
Antoni Bestard Seguí, nascut a Inca el 1891, va començar treballant a la fàbrica de can Xilles. Posteriorment, es va implicar en el moviment sindical i es va afiliar al sindicat La Justícia, de tendència anarquista i estretament vinculat a la CNT.
La seva trajectòria va estar estretament lligada al moviment obrer inquer i al sector del calçat i les indústries tèxtils, dos àmbits fonamentals de l’activitat econòmica de la ciutat. Va participar en nombrosos mítings i va escriure articles a la premsa llibertària per defensar els drets dels treballadors.
Durant els anys de la Segona República va mantenir una intensa activitat en l’organització i mobilització obrera d’Inca; unit al sector del calçat i les tèxtils. Després del cop d’estat de 1936, va ser detingut i condemnat a mort. Finalment, va ser afusellat el 26 d’agost de 1939 al cementeri de Palma, víctima de la repressió franquista.
Amb aquesta iniciativa, Inca continua ampliant els espais de memòria al municipi i reafirma el seu compromís amb la recuperació de la memòria democràtica i amb el reconeixement de totes les víctimes de la repressió. De fet, aquesta serà la quinta pedra de la memòria que s’instal·la ja a la capital del Raiguer i es sumarà a la d’Antoni Mateu Ferrer, Pablo Ferrer Madariaga, Gabriel Buades Pons i Llorenç Beltran Salvà.


- L’Ajuntament de Manacor decreta mesures d’estalvi d’aigua per fer front a l’alerta per sequera, amb l’objectiu de reduir el consum i evitar que l’estat dels recursos hídrics
- «Acampaesport» ha llegado a 1.650 jóvenes este verano con un amplio programa de actividad acuática
- CCOO del Hábitat de Illes Balears exige una investigación exhaustiva del accidente mortal ocurrido en la planta de TIRME en Mallorca
- NICOLAU MIR, A LOS JUEGOS DEL MEDITERRÁNEO
- El PP lleva su apoyo a Ceuta al Parlament y exige a Sánchez que proteja también la frontera marítima de Balears
- Un mes després del 26J: el silenci de Prohens i Galmés davant el clam de les 70.000 persones és injustificable
- El Consell de Mallorca pone a disposición de los ciudadanos 200.000 citas para la ITV entre septiembre a diciembre, Campos, Felanitx, Ses Salines, Santanyí y Porreres servicio permanente
- El ex-alcalde de Manacor Pedro Rosselló Cerdá será el nuevo director insular de Turismo para la Oferta y la Calidad del Consell de Mallorca. El 1 de septiembre toma posesión del cargo
- El dispositiu de seguretat de Sant Agustí 2026 tendrà Policia Local, Guàrdia Civil i, per primera vegada, seguretat privada. L'Ajuntament de Felanitx reforça i s’ha coordinat
- El CTM licita el nuevo Servicio de Información y Atención al Usuario de la red TIB con un presupuesto de 5,2 millones de €, (autobús interurbano, tren y metro), por una vigencia de 4 años

























Sí
No


















